wtorek, 16 lutego 2016

Domowa sól do kąpeli | Bath salt diy


Ahoj!
Dzisiejszy post będzie o tym jak w prosty sposób i za grosze zrobić domową sól do kąpieli ( również bardzo dobry sposób na prezent!). Sól do kąpieli zapewnia nam relaks i wspomaga regenerację naszych sił, ponadto wzbogacona zapachowym olejkiem do kąpieli, zapewnia nam aromaterapię.


Osobiście lubię czasem wydać swoje oszczędności i kupić parę kosmetyków do pielęgnacji, które oferują nam sklepy i drogerie ale jeśli mogę coś zrobić sama, za mniejszą kwotę i będę miała świadomość z czego dana rzecz jest zrobiona to chętnie wybieram tę opcję. Kiedyś, podczas czekania u mojej kosmetyczki znalazłam jakąś gazetę i przeglądałam ją od niechcenia. Wtedy natknęłam się jak zrobić sól do kąpieli i ku mojemu zdziwieniu było to niewyobrażalne proste. Do rzeczy:
Co potrzebujemy?
-kamienną sól gruboziarnistą
-barwnik (barwniki) spożywczy
-woreczki strunowe 
-słoik na sól
-olejek do kąpieli

Rozsypujemy sól do trzech woreczków. Lepiej nasypać jej dużo bo potem trzeba będzie dokładać i znowu bawić się barwnikiem. Można zrobić dwukolorową lub czterokolorową, wtedy bierzemy dwa lub cztery woreczki. Ja zrobiłam wersję w trzech kolorach.


Następnie do jednego wlewamy niebieski barwnik a do drugiego zielony. Trzeciego woreczka nie ruszamy. Ugniatamy sól i tym samym rozprowadzamy po niej barwnik. Musimy zrobić to bardzo dokładnie.


Na sam koniec przesypujemy po trochę soli z każdego woreczka tak,żeby kolory układały się mniej więcej warstwowo. Kiedy już to zrobimy zamykamy słoik i mocno nim wstrząsamy. W ten sposób sól nam się ładnie wymiesza. Po wszystkim dolewamy kilka kropel olejku i gotowe!





Prawda, że proste?
Dajcie znać czy Wam się podoba, czy może jednak wolicie kupować drogeryjne sole do kąpieli :)

2 komentarze:

  1. Bardzo prosty sposob. Nawet moze nie chodzi o oszczędność ale o to ze samemu sie to zrobi i jest SUPER ! :-)

    www.pauladowlasz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł, lubię sole do kąpieli, muszę sobie zrobić ;-)

    OdpowiedzUsuń